Jak zmienia się dieta matki karmiącej piersią

Jak zmienia się dieta matki karmiącej piersią

Jeszcze w ciąży straszą nas, że karmiąc piersią wielu rzeczy nie będzie można. Lepiej więc zawczasu najeść się pyszności. Dieta dla karmiących piersią jawi nam się jako posiłki złożone z wygotowanej piersi kurczaka i rozpepcianej marchewki. Rzeczywistość nie jest jednak aż tak okrutna.

W większości obostrzenia, którym podlega w teorii dieta kobiety karmiącej, wynikają z faktu, iż nie wiadomo, czy aby dziecko nie będzie miało alergii na jakieś pokarmy. Stąd też, aby nie narażać noworodka w pierwszych dniach po porodzie matka powinna jeść delikatnie i zdrowo. Najlepiej produkty przetworzone, gotowane, z małą ilością przypraw, unikając powszechnych alergenów. Zalecane są chude gotowane mięsa, ziemniaki, marchewka, buraki, jasne pieczywo, biszkopty, jabłka.

Jednak jeżeli w rodzinie nie było skłonności do alergii, dieta mamy karmiącej może być skrupulatnie stopniowo rozszerzana. Ważne jest, by nowe produkty wprowadzać pojedynczo, tak, żeby ewentualne reakcje dziecka łatwo powiązać z danym posiłkiem. W ten sposób każda mama bardzo szybko przekona się, że może jeść całkiem normalnie, ewentualnie wykluczając nieliczne produkty ze swojego jadłospisu. Należy też pamiętać, że układ pokarmowy dziecka szybko się rozwija i nawet jeżeli miesiąc temu na jakiś pokarm w diecie mamy reagowało źle, po pewnym czasie można spróbować ponownie wprowadzić go do posiłków.

Bardzo możliwe, że po miesiącu, czy dwóch nie będzie już żadnych reakcji. Dieta dla karmiących piersią nie jest tak restrykcyjna, jak by się wydawało. Wymaga jedynie odrobinę cierpliwości na samym początku karmienia

www.penisa.pl www.leczenie-grzybicy.pl www.candida-albicans.org